Thursday, February 1, 2007

Aku dan Dia

Aku takde idea....
Aku takde cerita......
Aku sibuk dengan anak-anak....
Aku sibuk dengan urusan rumah....
Aku menung fikirkan itu....
Aku menung fikirkan ini....
Aku cuba cari hiburan...
Aku cuba isi kelapangan...
Aku menghadap pc....
Kosong.....
Aku menghadap tv....
Juga kosong...
Apa yang aku cari....
Si kecil menghampiri diri...
Dia mula menarik perhatianku...
Dengan muka yang comel itu...
Dengan aksi yang buat ku senyum...
Namun ada ketikanya buat ku bingung...
Dia sibuk....
Dia sibuk dengan kerjanya...
Dia sibuk dengan tesisnya...
Dia masih bermain-main dengan si kecil...
Cuba meloloskan diri di masa terluangnya...
Bergurau senda dan gelak ketawa...
Cuba agar dirinya tetap ada...
Cuba untuk berbicara...
Namun.....
Aku masih rindu...
RINDU PADA si DIA

19 comments:

Ajzie said...

Hihihi..Rindu pada sidia..Sabar yus sikit aje lagi.. Tak sampai 2 bulan kan? Relax2. Citer hindustan yg yus citer tak de lagi ker?

P.s
Pandai gak yus bermadah eik..

yus said...

hihi..malu lak dgn ajzie, tp betul...rindu!!..huhu

Cerita hindustan ada lagi, cuma nak layan tu tak berapa syoh...hehe

misazlissa said...

rindu pada sidia ye yus...

Syikin said...

salam,

siapa sidia tu ya :D?

Ayu said...

walau depan mata tapi masih rasa jauh kan? hmm been there.. :)
takpe.. masa ni la kite kene berkorban yer Yus... nanti dah selesai semuanya... rindu itu akan menjadi kasih yg bertaut kembali setelah lama menyepi :)

Leeds Al-Malique said...

i can feel u to the very deep, just by reading this..cewah!

nice!

rindu itu indah...

blackpurple said...

Siapa pulak si DIA tu ekk...?

yus said...

misah, kak syikin,ayu,leeds dan BP:-

siapa si dia rasanya semua boleh faham sendiri kan..hehe, mcm kata leeds rindu itu indah, walaupun di depan mata, ada ketikanya rindu itu tetap datang...:D

Sastri said...

rindu-rinduan... tu yg dekat, kalau yg berjauhan, mcmana? lagi kangennnnnnnnn.....

Zakiah said...

fullamak jiwang karat ah kak yus nih. ini mesti kesan kesan daripada tengok citer hindi nih.

banyakkan bersabar kak yus :)

Kaklong said...

salam,

ohhh...hahaha..baguslah depan mata pun menten rindu...

yus said...

sastri,
kalau berjauhan...lagi rindu...betullah tu, kangen sama dia lebih lagi..haha

zakiah,
haha...sekali sekala, apa salahnya kan..

kaklong,
menten...hihi

zino said...

sabar sabar.. hehe

happyirfa said...

ni mesti kes cik abang sibuk ni.
saya pun pernah rasa camtu..dok depan mata tp rasa cam jauh jer..
alah kejap jer tu ..dah abis keje dia nanti..oklah tu

cikdinz said...

aikkk!!!! ade lagi sindrom malas si yus nih yeeee.....
bila nak rajin balik kasi cerita laaaa.....

oldtown~Smell the Roses said...

heheh, sabar yer kak Yus. kejap lg! nanti sume settle..insyaAllah!

yus said...

bro zino,
mmg sabar jer ni..harap2 cepatlah dia siapkan tesisnya..leh balik Malaysia..

irfa,
memang pun kejap ajer..tapi bila terasa tu, nak juga luahkan kan..hehe

cikdinz,
hahaha..takde ceritalah cikdinz, nanti dah ada karang tak larat pulak nak baca..hihi

nani,
InsyaAllah....

cikdinz said...

takpe, kita larat kan jugak diri ini tuk membaca celoteh yus di sana...heheheeee....

yus said...

cikdinz,
echewaah......hehe