Sunday, August 3, 2008

Strawberry jam ;sirap;air pink;air bandung...

Hari minggu, macam boring jer kat rumah nih..huhu. Pagi-pagi lepas subuh, aku potong dan jahit semula kaki seluar kawan. Dua pasang. Lepas tu, mandi, on kan mesin, buat sarapan. Lempeng dan nasi goreng. Lepas sidai kain, aku sambung potong baju kurung aku yang belum siap. Tergendala dari minggu lepas, kainnya dah siap, tapi bajunya tak potong2 lagi, macam mana nak jahitkan. Eiii..melalut aku ni.

Sebenarnya nak cerita pasal anak-anakku itu. Sungguh seronok lihat mereka bertiga bermain. Berkejar-kejar satu rumah. Memang riuh-rendah. Gelaran untuk mereka, Aqil - budak kurus, Alia - budak gomok, Abid - budak kenit. Hihi..mrgreenlol. Tapi paling kiut bila dengar Alia yang sebut. So, cute...tak kering gusi aku ketawa...kihkihkih. Lepas tu, Aqil sibuk nak makan roti dan jem strawberry. Alia kata, itu macam sirap kan abah...(merujuk kepada jem strawberry tersebut).lollol Senyum sorang aku dengar. Teringat pula pasal semalam. SRD buat air bandung.

Alia : Wahhh...ada air strawberry!!

Aqil : Tu bukan air strawberry, tu air pink lah..

Aku : Salah..tu air bandung.

Aqil & Alia : Air bandung???

Hihihirazzlolmrgreen.

Aku boring sebenarnya nih. SRD dah balik dari kedai. Aku suruh dia beli kelapa parut. Oklah..nak buat pengat pisang campur cendel. Mesti sedap kan..makan petang2 nih.

No comments: