Friday, October 17, 2008

Kenangan di pagi raya pertama 2008

Raya pertama kami di Muar. Di rumah my MIL. Sambutan agak meriah kerana semua adik beradik pulang berhari raya. Di pagi raya, semua ada, kecuali adik yang ke 6 dan keluarganya (Pak Tam dan Mak Tam the 3 A's). Namun begitu, petang raya pertama tu, mereka turut bersama kami semua kerana paginya Pak Tam beraya di rumah keluarga mertua dulu...jadi gambar mereka saja tiada di sini.

Penerangan gambar bermula dari kiri ke kanan:-
(Gambar yang nih lupa pulak nak letak no...huhu)

Kiri atas :- Alia bersama sepupu yang hampir sebaya, Auni dan Marissa
Tengah atas:- Cucu-cucu perempuan keluarga ini (seorang tiada dlm gambar (Nurin Sofea ker namanya...alamak mak teh lupa lakredface )
Kanan atas:- Cucu-cucu lelaki keluarga ini ( 3 orang tiada dalam gambar iaitu Abid, Safwan dan Darwish)
Kiri bawah:- anak-anak buah sedang beratur, menunggu giliran mendapat duit raya dari Pak Anjang
Kanan bawah:- Sebahagian daripada keluarga besar ini...

Penerangan gambar:-
1) Keluarga Mak Long
2) Keluarga Pak Ngah
3)Keluarga Mak Uda
4) Keluarga Mak Andak
5) Keluarga Kami.....yeeeha..(pangkat dalam keluarga Pok Teh)
6) Keluarga Pak Anjang (sepatutnya no 6 Pak Tam, tapi takde gambar Pak Tam sekeluarga...tahun depan InsyaAllah ada kan Pak Tam)
7) Cik Ana, Tok Mak dan Busu Ajul
8) SRD bersama ibu tercinta Hjh Hapipah Binti Ibrahim

Penerangan gambar:-
1) Adik beradik lelaki SRD (seorang tiada dalam gambar)
2) 8 orang adik beradik yang ada pagi itu bersama ibu tercinta
3) Barisan menantu keluarga besar ini...
4) Tok Mak bersama cucu-cucuanda tersayang, yang mana bila semua balik, rasa macam havoc sungguh rumah itu...gamat satu rumah..huhu.
5) 3 kembar tak seiras...hehe. Mereka bertiga nih lahir pada tarikh dan masa yang dekat-dekat jer antara satu sama lain. Dari kiri Aqil (anakku) lahir 23 Februari 2002, Aiman (anak kak pidah) lahir 20 Februari 2002 dan Danial (anak kak pizah) lahir pada 25 Februari 2002. Kiranya pada tahun itu, Hj Mahzan dan Hjh Hapipah dapat 3 orang cucu berselang 2 hari bermula 20 Februari.....biggrin.

Dan tahun ini,cucu ke 20 keluarga ini di lahirkan pada hari raya ke 4 yang di namakan Nur Aisy Dalisya (errr betulkan ker ejaan nih pak anjang). Kalau tak silap itulah nama yang di dengar. Tahniah buat Pak Anjang dan Mak Anjang atas kelahiran puteri sulung mereka dari kami sekeluarga....

8 comments:

AyunasiA said...

alalalala ada bunyik2 aisywarya rai dah bunyik nama baby tuh. tahniah untuk pak anjang...

kakLuna said...

sempat jugak mak Anjang nak beraya2 dulu ye baru baby keluar :D

HappyIrfa said...

SALAM KAK YUS..
lama x masuk sbb bz sikit.
wah bestnya family besar

MULAN said...

salam aidilfitri yus... maaf zahir batin..

oldtown~Smell the Roses said...

Salam aidilfitri kak yus...bestnya nampak meriah raya dengan berkumpul sanak sedara!

Ajzie said...

seronok raya bersama keluarga terchenta....

baby tuh cute nyaaaaaaaa..cium sikit..

cikdinz said...

complete gambar family....

Sastri said...

salam yus... waaa... keluarga besar ni... memang seronok kalau berkumpul begini kan? baru la dapat catch-up dengan sanak-saudara...