Tuesday, January 22, 2008

Awan

Minggu lalu aku sekeluarga pulang ke rumah emak di Melaka. Biasa saja. Buat pertama kalinya kami tinggalkan budak2 bertiga tu di rumah emak (the 3 A) sementara aku dan Din keluar bersama. Sudah lama rasanya sejak ada anak ni, kami tak pernah berdating berdua. Kalau keluar kemana-mana pun, mesti ada anak-anak bersama. Sekali-sekala memang seronok, rasa macam zaman bercinta pula..ahaks.

Oklah, bukan nak cerita pasal tu sebenarnya, tapi aku nak kongsi bersama dengan semua gambar yang sempat aku rakamkan semasa perjalanan pulang ke Parit Raja hari Ahad tu. Gambar awan yang aku rasakan cukup menarik.


Agak jauh, mungkin anda semua tak berapa perasan apa yang saya maksudkan.

Saya zoom lebih dekat. Menarik kan, macam askar tengah pegang senapang...ada ker??razz

MasyaAllah...memang selalu juga kita jumpa bentuk awan yang seakan-akan menggambarkan sesuatu kan. Itulah antara kebesaranNya.

10 comments:

NBK466 said...

Puas den pusing2kan mato den..tak nampa rupa apa pung...ke mato den yg masalah..he..he..he..

zahrah said...

yee...betul lah yus....second pic. tu memang jelas...biasalah Allah berkuasa atas segalanya...hatta ada tulisan ALLAH dekat awan pun ader...maner tahu...bentuk awan yg mcm org berperang tu entah2 pejuang2 terdahulu yg mati syahid...wallahua'lam
http://www.youtube.com/watch?v=zVXnBN8k8GM

Acik Aminbakish said...

Kak, kira-kira 14 atau 15 tahun yg dulu, ada sebuah sekolah agama dakwa lihat objek di langit.... Berita ini heboh di akhbar. Ada pelbagai spekulasi mengenainya..... Walaubagaimanapun....saya dan rakan di sebuah sekolah di sini juga melihat objek yang sama.(sekolah saya dan mereka tidak sama, sekolah mereka di S'ngor, sekolah saya di Perak) Saya sendiri menyaksikannya.

FaEzHussain said...

Yus,
Subhanallah, itu saja yang mampu saya comment.

silversarina said...

salam ,

ha ah kalau perhati lama-lama memang nampak jelas macam yang yus katakan...

take care.

misazlissa said...

yus, sempat lagik tu amik gambar. gambar awan tu bila tenung lama2 baru perasan..hehehehhe..

wahhhh bestnya dapat dating....biasala bila dah ada anak2 ni masa nak dating2 pun payahkan, tambahan plak ngan beban tugas suami semakin hari semakin bertambah.

apa2 pun CHAYYOK!!!!!

Mummy Rizq said...

tengok gambar abid tergolek... cutenya dia...

cikdinz said...

ado mcm askar ke. mcm aiskrim ada lah....heheheee....

amboi, cintan-cintun gitu....

Sastri said...

nampakkkk... sas pun suka tengok awan nih... kalau naik kapal terbang, memang asyik melihatnya... :D

oldtown~Smell the Roses said...

salam akak...pe khbr?lama x dgr citer. harap sume ok!